Sunday, June 5, 2011

Tergadai nya Suatu Jihad Boikot.

Aku teringat akan hari itu,
bersama kawan bermain bowling,
menonton wayang,
lalu seorang kawanku menghulurkan kupon KFC,

aku terima tanpa banyak soal,
Zinger Burger dan dua ketul ayam spicy berada di meja,
ku jamah dengan penuh selera.

Oh.. Aku terlupa duit ku itu ke mana,
ke tabung mana,
ke negara mana!
Digunakan untuk apa!

aku akui akan kebodohan ku,
aku lupa akan Palestin,
aku lupa duit ku itu mengalir sebagai bom,
dibelanjakan untuk fosforus putih.

celakalah aku!
jihad selama ini ku tinggalkan,
aku gadaikan jihad boikot demi sekeping kupon diskaun,
lalu aku jamah makanan hina itu dengan penuh selera.

ampunkan lah aku wahai rakyat Palestina,
wahai pejuang pejuang pemburu syahid,
wahai pejuang amaliah istisyahadiah,
akan kealpaan ku ini.



Mohamad Azhaari Shah Sulaiman
17 Mei 2011

No comments:

Post a Comment