Tuesday, September 21, 2010

Jadikan aku sama seperti kamu !

Siapakah aku untuk mengeluh ?

Siapakah aku untuk merungut ?

Aduh.. Palestin !
Palestine mengaduh tidak !

Keluhmu aku tak dengar !
Rungutmu aku tak lihat !
Alangkah tidak malunya aku !

DIA mendengar setiap keluhanku !
DIA melihat setiap rungutanku !

Sedangkan kamu tidak mengeluh !
Kamu tidak merungut !

Meski masalah kamu lagi besar dari masalah aku !
Meski dugaan kamu lagi berat dari dugaan aku !
Meski hidup kamu lagi tercabar dari hidup aku !


Badan yang dipijak kamu kuatkan dengan SOLAT !
Maruah yang tercalar kamu ubatkan dengan ZIKIR !
Wajah yang diludah kamu bersihkan dengan UKHWAH !
Hidup yang ditindas kamu bangkitkan dengan SEMANGAT JIHAD !


Apa perlu aku mengeluh lagi ?
Apa perlu aku merungut lagi ?

Aduh.. Palestine !
Palestine mengaduh tidak !

Malunya aku dengan kamu !
Lemahnya aku berbanding kamu !


Wahai Palestine !

Tarik aku dengan tali perjuanganmu !
Tolak aku dengan daya pengorbananmu !
Bariskan aku bersama dengan tenteramu !
Pegangkan aku bersama dengan panjimu !

Jadikan aku pejuang seperti kamu !
Jadikan aku pejuang seperti kamu !
Jadikan aku pejuang seperti kamu !

Pejuang yang rindukan syahid !
Mujahidah yang cintakan akhirat !


Aduh.. Palestine !
Palestine mengaduh tidak !

Jadikan aku sama seperti kamu !


~ 7 SYAABAN 1431 H
18 Julai 2010
04;58 م

No comments:

Post a Comment