Tuesday, September 21, 2010

Apa dia?

Aku tidak pandai menegur yang silap
Aku tidak bijak menasihati yang lalai
Aku tidak bisa mencegah yang mungkar
Aku cuma tahu terjah saja !
Di sebabkan itu,
Ada jiwa yang sakit kerana teguranku
Ada hati yang parah kerana nasihatku
Ada mata yang menangis kerana terjahanku !
Maafkan aku.

Aku tidak pandai menyusun kata yang melembutkan hati
Aku tidak bijak menulis kalam yang menyedapkan mata
Maafkan aku.

Sakitmu,
Parahmu,
Tangismu,
Biar aku tanggung !

Aku cuma minta kamu jangan menilai aku,
Hentikan menilai aku !
Aku khuatir nilaian buruk kamu sama dengan nilaian ALLAH terhadapku,
Aku lebih khuatir nilaian baik kamu tidak sama dengan nilaian ALLAH terhadapku,
Ku mohon,
Jangan menilai aku sebaliknya doakan aku.
 
Doakan aku dan maafkan aku.

~ 8 SYAABAN 1431 H
19 julai 2010
isnin, 12;49ص

No comments:

Post a Comment